کتاب تغییراقلیم، تهدید هزاره سوم

تصویر شاخص
وزن 300 گرم
نویسنده

سردار صدیقی

نوبت چاپ

اول

سال نشر

1399

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

نوع چاپ

سیاه و سفید

تعداد صفحات

114 صفحه

شابک

978-622-97945-0-0

موضوع

اثر اقلیم, انسان, ایران, بلاهای طبیعی, تغییرات اقلیمی, تغییراقلیم, جنبه‌های زیست محیطی, ریسک, طبیعت, مدیریت بحران, مدیریت ریسک

فاجعه‌های طبیعی پیش از آغاز حیات، بخشی از تاریخ کره زمین بوده‌اند. سیلاب‌ها،زلزله، فوران‌های آتشفشانی، توفان‌های سهمگین، سونامی و خشکسالی، جملگی به شکل گرفتن سیاره زمین کمک کرده‌اند. نیاکان ما شاید این آگاهی را نداشتند که این حوادث هولناک کی رخ می‌دهند و یا دلیل رخداد آن‌ها چیست؟ اما انسان‌های اولیه در دو میلیون سال پیش با تغییرات عمده زیست‌محیطی در بستر تمدنی سازگار شدند. هر چند شاید آنان بیشتر از ما از این رویدادها هراس داشتند؛ اما باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که ما انسان‌های امروزی توانایی سازگاری با شرایط و محیط‌های جدید را به اجداد اولیه خود مدیون هستیم.
احتمالاً این پرسش را از خود پرسیده باشیم چرا وضع آب و هوا غیرقابل پیش‌بینی و یا پیش‌بینی ناپذیرتر شده است و یا اینکه چرا وضعیت آب و هوایی روز‌به‌روز وخیم‌تر می‌شود. از دیدگاه بسیاری از دانشمندان پاسخ این پرسش‌ها در گرمایش زمین یعنی افزایش میانگین دمای سطح زمین نهفته است. هر روز اخباری درباره شکاف لایه اُزون، مشکل زباله، از بین رفتن جنگل‌های بارانی، آلودگی هوا، جانورانی که در معرض انقراض‌اند می‌شنویم. علت چیست؟چه باید کرد؟
به سبب فعالیت‌های انسان، اقلیم در همه نقاط کره زمین در حال تغییر یافتن است و به گفته برخی از دانشمندان فاجعه‌های طبیعی وخیم‌تری می توانند در راه باشند. اگر دولت‌های جهان برای مقابله با گرمایش زمین و تغییراقلیم از همین الان اقدامی نکنند مجبور خواهند بود در آینده برای مقابله با پیامدهای آن هزینه‌های بسیار بیشتری را متحمل شوند.
این کتاب حاصل تجربه و دغدغمندی‌هایم در طول چند سال فعالیت داوطلبانه در پاسداشت محیط‌زیست است. موضوع این کتاب یک ایده و خلاقیت نیست؛ بلکه موضوعی بسیار با اهمیت است که می‌طلبد عموم شهروندان نسبت به مباحث تغییراقلیم و پیامدهای آن آگاهی پیدا کنند. کتاب در چهارفصل نوشته شده و به تبعات تغییرات اقلیمی نیز پرداخته است. راه‌هایی ساده برای زیست سازگارانه با شرایط تغییرات اقلیمی پیشنهاد می‌کند.

 

دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
امتیاز کلی : 0.0
پیشنهاد شده توسط : 0 کاربر
بر اساس 0 فروش
0
0
0
0
0

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب تغییراقلیم، تهدید هزاره سوم”
قیمت

30.000 تومان

خرید این کتاب تنها به صورت پستی امکان‌پذیر می‌باشد. سفارش‌های خرید پس از دریافت، در اولین روز کاری پس از خرید به پست تحویل و از طریق پست پیشتاز ارسال خواهند شد. هزینه ارسال بر عهده خریدار بوده و براساس آدرس گیرنده متغیر است.

تعداد
امتیازی ثبت نشده است
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰تعداد بازدید: 1056
قیمت

30.000 تومان

تعداد