0

معرفی دپارتمان مدیریت بحران

دپارتمان مدیریت بحران

آشنایی با مدیریت بحران

مدیریت بحران شامل چهارمرحله به شرح زیر است:


الف) پیشگیری: مجموعه اقداماتی است که با هدف جلوگیری از وقوع حوادث و یا کاهش آثار زیانبار آن، سطح خطرپذیری جامعه را ارزیابی نموده و با مطالعات و اقدامات لازم سطح آن را تا حد قابل قبول کاهش می‌دهد.
ب) آمادگی: مجموعه اقداماتی است که توانایی جامعه را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران افزایش می‌دهند که شامل جمع‌آوری اطلاعات، برنامه‌ریزی، سازماندهی، ایجاد ساختارهای مدیریتی، آموزش، تأمین منابع و امکانات، تمرین و مانور است.
ج) مقابله: انجام اقدامات و ارائه خدمات اضطراری به دنبال وقوع بحران است که با هدف نجات جان و مال انسانها؛ تأمین رفاه نسبی برای آنها و جلوگیری از گسترش خسارات انجام می‌شود. عملیات مقابله شامل اطلاع‌رسانی، هشدار، جست وجو، نجات و امداد، بهداشت، درمان، تأمین امنیت، ترابری، ارتباطات، فوریت‌های پزشکی، تدفین، دفع پسماندها، مهار آتش، کنترل موارد خطرناک، سوخت‌رسانی، برقراری شریان‌های حیاتی و سایر خدمات اضطراری ذیربط است.
د) بازسازی و بازتوانی: بازسازی شامل کلیه اقدامات لازم و ضروری پس از وقوع بحران است که برای باز گرداندن وضعیت عادی به مناطق آسیب‌دیده با در نظر گرفتن ویژگی‌های توسعه پایدار، ضوابط ایمنی، مشارکت‌های مردمی و مسائل فرهنگی، تاریخی، اجتماعی منطقه آسیب‌دیده انجام می‌گیرد. بازتوانی نیز شامل مجموعه اقداماتی است که جهت بازگرداندن شرایط جسمی، روحی و روانی و اجتماعی آسیب‌دیدگان به حالت طبیعی به انجام می‌رسد.


در این رابطه در شهریورماه سال ۱۳۹۸ قانون مدیریت بحران توسط رئیس جمهور برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ گردید.

توانمندی‌های شرکت کیمیاخردپارس در مدیریت بحران

شرکت کیمیاخردپارس آمادگی همکاری با سازمان‌های دولتی و خصوصی در موارد زیر را داراست:

 

آموزش و فرهنگ‌سازی

     – آموزش دوره‌های عمومی و تخصصی مدیریت بحران همراه با ارائه مدارک معتبر

     – طراحی و اجرای مانور

   – تهیه و انتشار نشریه، کتب، پوستر و بروشورهای تخصصی در زمینه مدیریت بحران و ریسک

 

مطالعات مدیریت ریسک و بحران و انجام پروژه

     – انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه مدیریت ریسک و بحران

     – تهیه نقشه‌های خطرپذیری و ریسک

     – تهیه برنامه عملیاتی مدیریت بحران (Action Plan)