0

کتاب تغییراقلیم، تهدید هزاره سوم منتشر شد!

احتمالاً این پرسش را از خود پرسیده باشیم چرا وضع آب و هوا غیرقابل پیش‌بینی و یا پیش‌بینی ناپذیرتر شده است و یا اینکه چرا وضعیت آب و هوایی روز‌به‌روز وخیم‌تر می‌شود. از دیدگاه بسیاری از دانشمندان پاسخ این پرسش‌ها در گرمایش زمین یعنی افزایش میانگین دمای سطح زمین نهفته است. هر روز اخباری درباره شکاف لایه اُزون، مشکل زباله، از بین رفتن جنگل‌های بارانی، آلودگی هوا، جانورانی که در معرض انقراض‌اند می‌شنویم. علت چیست؟چه باید کرد؟
به سبب فعالیت‌های انسان، اقلیم در همه نقاط کره زمین در حال تغییر یافتن است و به گفته برخی از دانشمندان فاجعه‌های طبیعی وخیم‌تری می توانند در راه باشند. اگر دولت‌های جهان برای مقابله با گرمایش زمین و تغییراقلیم از همین الان اقدامی نکنند مجبور خواهند بود در آینده برای مقابله با پیامدهای آن هزینه‌های بسیار بیشتری را متحمل شوند.
کتاب تغییراقلیم،‌تهدید هزاره سوم حاصل تجربه و دغدغمندی‌های مولف در طول چند سال فعالیت داوطلبانه در پاسداشت محیط‌زیست است. موضوع این کتاب یک ایده و خلاقیت نیست؛ بلکه موضوعی بسیار با اهمیت است که می‌طلبد عموم شهروندان نسبت به مباحث تغییراقلیم و پیامدهای آن آگاهی پیدا کنند. کتاب در چهارفصل نوشته شده و به تبعات تغییرات اقلیمی نیز پرداخته است. راه‌هایی ساده برای زیست سازگارانه با شرایط تغییرات اقلیمی پیشنهاد می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی این کتاب، به صفحه انتشارات شرکت و یا به آدرس زیر مراجعه نمایند.

 

مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین کتاب

ادامه مطلب
دانلود فایل صوتی سخنرانی «تغییراقلیم و سیلاب‌های شهری»
ارسال دیدگاه