0

کتاب مدیریت بحران سیلاب با نگاهی به سیلاب‌های بهار ۱۳۹۸ منتشر شد!

نوروز ۱۳۹۸ با وقوع سیلاب و بحرانی شدن شرایط در پی بارش‌های سنگین در آخر اسفند ۹۸ و آغاز فروردین ۹۸ همراه شد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ بیشترین گزارش‌ها از خرابی‌های ناشی از وقوع سیلاب در ایران دریافت شد. ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور از این سیلاب وسیع تحت تأثیر قرار گرفت، به‌نحوی‌که حدود ۱۶٫۵ میلیون نفر از هموطنان از این رخداد آسیب دیدند که در حدود ۲٫۵ میلیون نفر آن‌هایی بودند که سیل در زندگی‌شان خسارت‌های مستقیم جانی و مالی برجای گذاشت.
در کتاب حاضر تلاش می‌شود تا در دیباچه‌ای بر مدیریت بحران سیلاب، به سیلاب بهار ۱۳۹۸ و تبعات آن و نحوه مدیریت بحران آن پرداخته شود. در این کتاب در فصل اول مقدمه، فصل دو تعریف‌های بنیادی، فصل سه سیل در ایران، فصل چهار تغییرات اقلیمی، فصل پنج سیلاب‌های ۱۳۹۸ و در فصل شش به مدیریت بحران سیلاب می‌پردازیم. هدف اصلی این کتاب، فراهم کردن منبعی آموزشی برای مدیریت کاهش ریسک سانحه سیلاب و مدیریت بحران سیلاب است که این کار با نگاه ویژه و مرور سیلاب‌های بهار ١٣٩٨ بر اساس مطالعات میدانی نگارنده انجام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی این کتاب، به صفحه انتشارات شرکت و یا به آدرس زیر مراجعه نمایند.

مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین کتاب

ادامه مطلب
دوره آموزشی سامانه فرماندهی حادثه (ICS300)
ارسال دیدگاه